världens bästa granne!

O så har ännu en dag gått mot sitt slut. Det har iofs redan varit slut för ett tag sen...
   Grannar kan både vara mardrömmen eller lyckan. Sedan jag var ung har jag hört många skräckhistorier om grannar som missköter sig. Antingen så skräpar de ner trappuppgången eller så väljer de att tvätta kläderna när det väl passar dem.
   Jag har haft turen att inte ha såna grannar, utan tvärtom. Jag har världens bästa grannar, som alltid hälsar på en i trappuppgången och som erbjuder sig att öppna dörren då man har händerna fulla.
Idag tänkte jag på en sak dock, i motsats till mina grannar så är jag förmodligen världens sämsta granne.
Jag hälsar sällan tillbaks på mina grannar, öppnar inte dörren för någon och jag kan inte ens sköta mina tvättider.
Imorse så var det tänkt att jag skulle vakna 8 och börja tvätta men istället vaknade jag kl. 12.30 (tacka min sömnsvårighet vet jag!) då med en halvtimme kvar till för att tvätta. Jag springer hastigt ner för att se om den andra tvättpassen var ledig, men det var den givetvis inte.
   Min granne var i tvättstugan samtidigt och såg att jag hade helt glömt bort och tvätta, hon erbjöd då sin tid för att jag skulle kunna tvätta. Alltså kan ni fatta, erbjöd SIN tid för att en främling skall kunna tvätta sina smutsiga kläder.
O då blir man givetvis glad o tänker i efterhand att man har verkligen världens bästa granne!
   Lite synd är det dock, för snart ska jag flytta :( Har hunnit bära några kartonger till den nya lägenheten och läget är givetvis mycket bättre än min nuvarande men jag tror inte att jag någonsin kommer hitta en granne som den jag har som bor under mig.
Så det här inlägget kan man väl säga är tillägnad åt min granne, som slår alla andra grannar o som får mig till att vilja va en bättre granne :)
Nu är det sängdags!
Ps. Lyckost till den som flyttar in efter mig!

Ace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0