driving off a mountain's edge

...not really. Var ute på halkbanan idag dock. Nervöst i början men kul efter en stund o då pratar vi om halkkörningen vilket är ett delmoment i jakt efter sitt körkort.
   Det började med en lång introduktion där de visade hur allvarligt det är med olyckor som sker då vägarna är hala. De visade ett exempel på en en totalt kvaddad bil som förvånansvärt hade bara åkt i 50km/h. Sedan fick vi pröva att sitta i en bil där de snurrade en upp och ner o det skulle simulera hur det är om bilen hade voltat. Kul upplevelse men samtidigt läskigt ifall sånt skulle hända irl.
   Sedan var det dags för det praktiska. Alla satte sig i var sin bil o trampade gasen i botten...kanske inte det heller. Det var iaf olika moment där man körde i några varv. Vi fick köra i kurvor där det var halt underlag o utföra olika saker i olika hastigheter, det resulterade oftast i att man tappar kontrollen över bilen o i vissa bilar snurrade man en massa varv o det pga olika förutsättningar (lufttryck i däcken etc.). Man skulle också lära sig att tvärbromsa, lite obehagligt var det då jag är van vid att stanna mjukt . O vi testade hur vi skulle ha reagerat ifall det skulle dyka upp något/någonting ute på vägarna o givetvis hade vi nog kört på människan/djuret/whatever irl ifall vi inte hade vatt försiktiga.
Lyckligtvis slutade allting bra, alla i min grupp klarade det. På vägen hem pratade man om att en snöstorm skulle vara på väg o just i det ögonblicket började det givetvis snöa...o nu sitter man instängd sitt trygga hem o bloggar medan det snöar för fullt ute.
   Imorgon (eller på torsdag) så ska jag nog gå o söka jobb, både på Internet och gå personligen o fråga dem. Jag kommer säkert att få många avslag o jag är inte den personen som tål rejections, så det blir nog som ett slag under bältet...ett antal ggr. Men man kan inte sitta i en bubbla för alltid, så det gäller till att komma ut o få det gjort för att erfarenhet. Det kommer nog att gå bra o om jag har tur så kanske jag får ett jobb.
Nu ska jag iaf organisera i-Tunes biblioteket (my new high) lite innan jag går o lägger mig.
Kör försiktigt ute på vägarna!

Ace!

Kommentarer
Postat av: Alfred

I like to driving off the mountain as well !

2009-02-11 @ 14:57:43
URL: http://www.yahoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0