otur, kärlek o tortyr i Sveriges tråkigaste stad!

Äntligen är man tillbaka framför dator! Det är sjukt hur beroende man är av datorn/internet i dagens samhälle, det kändes nästan lite som tortyr att vara borta från datorn för så länge. Nu ska jag iaf sätta mig in i en tidsmaskin o åka tillbaks till de händelserna då jag var borta o återberätta.
   En politiker (glömt namnet) utsåg en gång i tiden Eslöv som Sveriges tråkigaste stad. Varför vet jag inte. Det kanske beror på att ingen människa är ute efter kl. 5 på eftermiddagen. Det kanske beror på att det finns inget uteliv där whatsoever. Det kanske beror på att det inte finns någon sevärdighet för turister att stanna förbi o se på. Eller så beror det bara på min överdrivet cyniska attityd gentemot den staden. Jag som trodde att Malmö var en spökstad...
   Hur som helst, så har jag bott i Eslöv största delen av mitt liv, fast Malmö börjar komma ikapp med åren som går. I Eslöv finns iaf de trevligaste o de mest jordnära människorna...typ...
   Jag anlände i Ghost Town förra fredagen. Fredag den 13:e närmare bestämt. Kallas oftast för otursdagen. Jag råkade lyckligtvis inte ut för någon olycka, men vad jag inte visste så skulle en rad händelser leda till just lite otur.
   Fredagen var det tänkt att jag o de närmaste vännerna skulle ha en lugn filmkväll, stanna uppe sent o kolla på skräckfilmer. Det slutade med att folk blev lite väl fulla...kul för en nykterist som jag då...men tur att min utflippade personlighet som kommer ut då o då klår vilken full person som helst. Jag var bland de sista som somnade... o det berodde givetvis på att fyllona sov/var lata medan jag o några andra till fick städa.
Lördagen skulle egentligen sluta med att jag skulle åka hem tidigt till min säng i Malmö...men ack så fel jag hade. Istället hamnade jag i en lägenhet o fick trängas med 12 andra personer o tittade på anime, då jag kunde ha åkt hem o firat alla hjärtans dag med mina närmaste. 
Lägenheten var en trea iofs, anime kan va trevligt att titta på (om man nu fattade handlingen) o det fanns väldigt trevligt folk där. Men jag ville bara hem, hem, hem.
   Istället för att åka hem kl. 9 på morgonen slutade med att jag åkte hem kl. 9 på kvällen. Jag fick dessutom reda på att jag inte fick stanna i den gamla lägenheten eftersom det var visning dagen efter. Så jag tog mitt pick o pack o stannade i den nya lägenheten. Jag har kommit till att hata det stället redan, det är värsta snobbstället o grannarna stirrar ner en som om de var mycket bättre än en själv. Men jag tänker fanimej ha på mig mina mjukisbyxor and whatnot när jag går runt i det området o skiter i vad andra tycker o tänker.
   Sedan så sov jag över hos en bekant o tittade på skräckfilm igår. Kul, om nu den personen kunde sluta röka rakt upp i mitt ansikte...
  Nu känns det bara som att jag är bitter över allt och alla så nu får jag avsluta innan det blir värre. Det ironiska är att dessa händelser skedde i samband med förra fredagen. Fredag den 13:e närmare bestämt.
Jag har hört att det är fredag den 13:e igen nästa månad. O då kommer jag att va förbered, I bet you on it.
Nu väntar jag på ett samtal från A o M för att äta lite middag ute på stan. Synd bara att alla pengar gick åt att praktiskt taget skit i Eslöv. Vad göra?

Hyperventilation...bästa formen av gratis terapi?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0