lost in Köpenhamn

Jaha, så nu har man ställt om sin dygnsrytm till en någorlunda vanlig tid då man var uppe en eller två timmar längre under lördagsnatten. Under den dagen hann jag med två saker.
   Det ena var att jag hann med att komma bort mig i Köpenhamn, man måste verkligen gå vilse i där för att inse hur stort den staden egentligen är. Jag tog rätt buss men det gick åt fel håll, det var väl tur att min GPS hjärna uppfattade det relativt snabbt så jag omdirigerade och hoppade på bussen som gick åt rätt håll istället.
 Väl framme så insåg jag att man kunde ta ett citytåg som stannade betydligt närmare platsen, väldigt typiskt av mig att alltid ta den långa vägen. Vidare så hann jag med det andra saken, det är att komma på möte med mina kompisar över sundet (i tid! Smaka på den du!). Jag välkomnades in till en tvåa där uppemot 20 personer är tänkt skulle få plats och umgås. God orientalisk mat doftade genom hela lägenheten, jag skulle kunna kalla stämningen för sunkigt men det var faktiskt riktigt mysigt då alla hade kommit.
   Det hela höll på fram tills kl. 1 på natten och då var man verkligen trött. Man tog sig tillbaks över sundet sovandes på ett tåg med en kompis o ett antal fulla o högljudda danskar och svenskar ackompanjerad.
   I det stora hela kan man dra den slutsatsen att jag har lyckats med den bedriften att göra en hastig sightseeing i Köpenhamn och fått den tankeställaren att det är inte alltid smartast att ta den långa vägen, men spännande var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0